wtorek, 21 czerwca 2016

Dziewczynka ze srebrnym zębem Andrzej Marek Grabowski




Za sprawą tej publikacji skierowanej do młodego czytelnika przeniosłam się w lata mojego dzieciństwa. Nie musiałam czytać dopisków, by wiedzieć, co ma na myśli autor, nie potrzebowałam wyjaśnień słów, których moje dzieci nie znają, ale dzięki tej historyjce będą miały szansę poznać.

Andrzej Marek Grabowski wspaniale opowiedział o przygodach siedmioletniego Andrzejka, którym był dawno, dawno temu. Z niezwykłą przenikliwością, wesołością i mądrością bijącą z każdej niemalże strony przedstawił nam przestraszonego, małego chłopca, który zmuszony był przez kilka dni przebywać w ponurych i zimnych pomieszczeniach szpitala. Czy ten szpital naprawdę był taki straszny? Czy Andrzejek marzył tylko o tym, by jak najszybciej wrócić do domu? A może pobyt w tym rzekomo nieprzyjaznym i nudnym miejscu był jedną z ważniejszych przygód jego życia, skoro zapamiętał ją tak szczegółowo, pomimo upływu kilkudziesięciu lat?
Opowiada czytelnikowi o każdym detalu, o wszystkim tym, co działo się w czasie jego pobytu w tej placówce. Lektura ta naprawdę wciąga czytelnika, z prawdziwym zainteresowaniem śledzimy losy wychowanej w cyrku niebywale roztropnej i odważnej Ani, która potrafi wspaniale opowiadać, ale równie zaciekawieni jesteśmy losami mniej przyjaźnie nastawionego do Andrzejka Krzysia. Jak potoczyły się losy tych dzieci? Czy autor zdradzi nam to, czy dowiemy się, co działo się z nimi później? Czy tytułowa dziewczynka ze srebrnym zębem, z którą połączyło siedmiolatka braterstwo krwi jeszcze kiedykolwiek spotkała się z nim?

Książeczkę polecam. Wzbogacona została o ciekawe i zabawne ilustracje, które idealnie komponują się z równie radosnym i optymistycznie nastrajającym tekstem.
Będzie to idealna lektura dla dziecka, które powinno poznać wartości, jakich brakuje w dzisiejszym świecie.

3 komentarze:

  1. Czyli to taka książka dla dorosłych dzieci ;) Świetnie, mam nadzieję, że ja kiedyś też znajdę takie książki które przypomną mi dzieciństwo (jeśli zapomnę) :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Czekałam na Ciebie na Targach Książki w Warszawie, jednak nie było Cię, a szkoda, bo Twoja książka zrobiła na mnie wrażenie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. niestety nie było mnie na Targach, miałam trochę problemów zdrowotnych

      Usuń