czwartek, 5 lipca 2018

Ostre przedmioty Gillian Flynn




Ostatnio coraz mniej książek mnie zaskakuje. Coraz mniej zapada mi w pamięć. Coraz więcej rozczarowuje. Ta taka nie jest. W żadnym razie! Interesująca, niesztampowa, do głębi poruszająca. Czytałam ją będąc pod stałym napięciem. Czułam lęk, byłam zaniepokojona i przerażona. Tym, co może się wydarzyć. Tym, że moje przypuszczenia okażą się prawdą. Tym, że to, co niepojęte dla normalnego, zdrowego człowieka rodzi się w umyśle kogoś chorego, z zaburzonym poczuciem dobra i zła...


Debiutancka powieść autorki bestsellerowej "Zaginionej dziewczyny" była dla mnie lekturą wyjątkową. Czytałam ją z zapartym tchem, byłam oczarowana i zachwycona. Klimatyczna, pełna niesamowitej atmosfery, z doskonale skrojonymi postaciami, niebanalnymi dialogami na pewno przypadnie do gustu czytelnikom, zmuszając ich do refleksji i zadumy.

Główna bohaterka to dziennikarka śledcza Camille. Zostaje zmuszona do powrotu do rodzinnego miasteczka, do powrotu do dramatycznej przeszłości, z którą do tej pory, pomimo upływu wielu, wielu lat, się nie uporała. Dlaczego musi tam pojechać? Rok temu zamordowano jedną dziewczynkę, teraz kolejną. Co dzieje się w tym pozornie małym, sennym miasteczku? Jakie tajemnice ono skrywa? Gdzie czai się zło i czy dobro ma szansę zwyciężyć?
Mieszkańcy twierdzą, że mordercą jest ktoś obcy. Czy aby na pewno?

W przeszłości Camille jest wiele niepokojących, nierozwikłanych spraw. Gdy ona sama była jeszcze dzieckiem, umarła jej młodsza siostrzyczka, która była wiecznie chora. Wówczas Camille, próbując poradzić sobie z dramatem zaczęła okaleczać własne ciało. Czy kiedykolwiek przestała to robić? Camille musi stawić czoła nie tylko złu czającemu się tuż obok, ale też własnej trudnej przeszłości i surowej, dalekiej od ideału, wręcz despotycznej matce... Czy uda jej się naprawić relacje z rodzicielką i drugą młodszą siostrzyczką, z którą nigdy nie miała zbyt wielkiego kontaktu?

Całość polecam zdecydowanie! Ta lektura nie da o sobie zapomnieć! Będzie budzić w Was niepokój i strach.
Niebawem pojawi się miniserial na kanwie powieści. Będziecie mogli skonfrontować własne wyobrażenia z tym, jak zapisano historię Camille na taśmie filmowej. Jestem bardzo ciekawa tego serialu!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz