środa, 18 czerwca 2014

Wszystko inne poczeka. Barbara Ciwoniuk

 
 
To moje pierwsze spotkanie z twórczością Barbary Ciwoniuk, ale ponieważ zarwałam noc, by przeczytać "Wszystko inne poczeka", jestem pewna, że nie będzie ostatnim. Pisarka tworzy głównie dla młodzieży, pisze o problemach nastolatków, w sposób ciekawy i dający do myślenia. Jej książki są nagradzane i doceniane przez czytelników, ponieważ nie boi się poruszać tematów trudnych i ważnych. Co istotne potrafi pięknie ubrać w słowa to, nad czym wielu z nas się zastanawia, nad czym duma, o czym myśli. Mnie "kupiła" autorka absolutnie, więc z miłą chęcią zapoznam się i z innymi publikacjami, jakie wyszły spod Jej pióra.
Zapraszam na stronę autorki: http://barbaraciwoniuk.pl/.

Wczoraj po południu robiąc porządki w moich książkach "do przeczytania" znalazłam właśnie ten tytuł. Po zapoznaniu się ze streszczeniem powieści pomyślałam sobie, że właśnie teraz chcę się z nią zapoznać. Gdy tylko zaczęłam ją czytać, wiedziałam, że przepadłam, że nie pójdę spać, dopóki nie dowiem się, jakie jest zakończenie. Nie jest to lektura łatwa, lekka i przyjemna, choć czyta się ją bardzo szybko i jest naprawdę interesująca. Mówi o sprawach ważnych społecznie, wciąga i intryguje, daje do myślenia. W trakcie czytania zastanawiałam się wielokrotnie, jak ja bym się zachowała, gdybym była na miejscu Aidy? Czy miałabym tyle co ona odwagi? A może odznaczała się wyjątkową lekkomyślnością, wyciągając pomocną dłoń do człowieka bezdomnego? Nie wiedziała o nim nic, a jednak postanowiła mu pomóc, chciała, by stanął na nogi. Nie wycofała się z tego postanowienia nawet wtedy, gdy okazało się, iż ów włóczęga dopiero co wyszedł z więzienia, w którym siedział za... gwałt zbiorowy. Czy naprawdę można zaufać komuś takiemu, dać mu szansę? Zaprosić go do mieszkania, znaleźć mu pracę, nie pytając o nic?

Aida jest kobietą dojrzałą i wykształconą, inteligentną, jednak zawsze zachowuje się tak, jak powinna, jak się od niej oczekuje. Stara się nie łamać zasad, żyje zachowawczo, dlaczego więc nagle, pod wpływem impulsu postanawia wyzbyć się uprzedzeń? Czy będzie w stanie zaufać sobie, swojej intuicji na tyle, by nie odrzucić rodzącego się w niej uczucia?

Na te i inne pytania znajdziecie odpowiedź właśnie w powieści "Wszystko inne poczeka". Jestem nią zauroczona. Zachwyciła mnie już od pierwszych stron łatwość, z jaką autorka pisze o naprawdę trudnych sprawach. Jak dalece prawdziwa jest ta historia. Doprawdy życiowa, intrygująca i zaskakująca. Otwiera nam oczy na wiele spraw, obnaża nasze lęki, obala stereotypy, mówi o tym, ile w nas zakłamania. Bohaterowie wykreowani przez pisarkę nie są idealni, piękni i nieomylni. To do bólu prawdziwe, z krwi i kości, żywe postaci, stworzone w sposób przemyślany. Język, jakim posługuje się autorka jest wyjątkowo plastyczny, obrazowy.  Świetne, realistyczne dialogi, dopracowane szczegóły, typowo polska rzeczywistość naprawdę umiejętnie opisana. Polecam zdecydowanie i każdemu. Nie zawiedziecie się i długo będziecie o niej myśleć, jestem tego pewna.

7 komentarzy:

  1. Nie czytałam jeszcze żadnej książki tej autorki ale bardzo chętnie to zmienię :)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie Inna
    http://happy1forever.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Narobiłaś mi ochoty, lubię takie powieści, których nie można porzucić. Bezsenna noc to najlpesza rekomendacja ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja też jestem zauroczona tą książką. Pomimo trudnych spraw, autorka z niebywałą lekkością tchnęła w nią ''życie''.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jeśli chodzi o takie powieści, mnie nie trzeba powtarzać dwa razy! Jestem na tak!

    OdpowiedzUsuń
  5. Widzę, że nie tylko ja zarywam noce przez książki;) Tej jeszcze nie miałam okazji czytać, ale kiedyś na pewno się skuszę:)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń