środa, 6 lutego 2013

Ewa Nowak Ogon Kici



Całą tą serię poznałam za sprawą tytułu "Drzazga" i od razu stałam się wielką fanką pani Nowak. Uważam bowiem, że takie książki są bardzo potrzebne, skierowane do młodzieży. W tym wieku dzieci są bardzo wrażliwe, każdy drobny kłopot urasta w ich oczach do rangi ogromnego problemu, nikt ich rzekomo nie rozumie... takie powieści na pewno pomogą im przejść przez ten trudny w życiu okres.
"Ogon Kici" należy do serii miętowej, wydanej po raz kolejny, w przecudnej nowej szacie! Okładki przyciągają, bardzo mi się podobają! Bardzo!
Ewa Nowak dostępna jest na tej stronie KLIK>  z zawodu jest pedagogiem-terapeutą, od kilkunastu lat pisze książki dla dzieci i młodzieży, publikuje swoje teksty, felietony w wielu pismach, mieszka z mężem i córką.
"Ogon Kici" to historia młodej, wkraczającej w dorosłe życie dziewczyny, mającej mnóstwo spraw na głowie, z którymi nie potrafi sobie poradzić. Dodatkowo pakuje się ona w przedziwny układ z dużo starszym od siebie mężczyzną, kolegą swojego ojca, który obarczony jest żoną i dzieckiem. Nie rozumiem tego jej zachowania, ponieważ wydaje się być rozsądną osobą, a mimo tego nie potrafi zapanować nad tym, co się dzieje, co ją niszczy i wypala wewnętrznie... Ma przyjaciół, którzy z całych sił próbują jej pomóc, jednak jeżeli ona sama nie przetłumaczy sobie, co powinna zrobić, jak się zachować nikt jej nie pomoże...
Ciężki to temat i niebywale trudny, lecz na pewno ważny, istotny, aktualny.
Warto zapoznać się z tą pozycją, postawić się w sytuacji naszej bohaterki, zwanej Kicią, a tak naprawdę mającej na imię Ania, podobnie jak ja. Niestety relacje w domu rodzinnym dziewczyny także są zastanawiające, nie do końca normalne i zaledwie poprawne. Uważam, że zawsze warto rozmawiać, mówić o czym się myśli, co czuje, co nas gnębi, boli, przeraża, cieszy... o wszystkim, zarówno o bolesnych, jak i wesołych zabawnych momentach w naszym życiu, bez rozmowy są tylko nieporozumienia, niedomówienia, domysły, a nikomu nie jest dobrze w tak dziwnych relacjach.
Polecam, a sama biegnę czytać kolejny tytuł z tej serii, a mianowicie "Drugi". Już jestem ciekawa, co kryje się pod tą nazwą?
Za "Ogon Kici" bardzo dziękuję EGMONT i pani Kasi, sprawdźcie, co jest tytułowym ogonem...
Fragment książki:
 "...na tym polega dorosłość. Masz otwartych masę furtek, ale nie ze wszystkich korzystasz. Żeby nie wiem jak obiecująco wyglądało coś w dali, pewnych drzwi nie otwierasz. Nie sprawdzasz terenu."


10 komentarzy:

  1. uwierzysz, że nigdy nie czytałam książek z tej serii? jakoś mnie nie ciągnęło
    może kiedyś nadrobię :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja czytam je ze względu na moją Groszek, teraz ona po nie zaczęła sięgać

      Usuń
  2. Nie znam tej serii. Temat książki musi być trudny, ciekawa jestem jak by mi się ją czytało.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. trudny, ale skierowany do młodzieży i dobrze się czyta

      Usuń
  3. Kiedyś, jeszcze w czasach szkolnych sięgałam po dzieła Ewy Nowak. teraz już raczej ,,spoglądam'' na innych pisarzy, ale może kiedyś wrócę do tej autorki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a ja nie miałam wcześniej przyjemności... moja Groszek teraz zabrała się za te tytuły, bo bardzo jej się spodobały okłądki

      Usuń
  4. Również przyznaje się bez bicia, że nie znam tej serii, faktycznie okładka kusząca. Ostatnio zrobiłam sobie taką krótką listę książek skierowanych właśnie do młodzieży, więc dopisze i panią Nowak i kiedyś sobie sięgnę. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja także pozdrawiam ciepło! Zaczytuję się w kolejnych książkach z tej serii coraz bardziej!

      Usuń