czwartek, 21 lutego 2013

Zło czai się wszędzie Agata Christie

Agata Christie to osoba, której przedstawiać nie trzeba, ale może napiszę chociaż kilka słów na Jej temat tytułem wprowadzenia?
Jest bardzo popularną pisarką kryminałów i powieści obyczajowych, tworzyła także pod pseudonimem Mary Westmacott, o czym wcześniej nie wiedziałam. Wymyśliła bardzo przeze mnie lubianego, zawodowego detektywa Herkulesa Poirot i pannę Jane Marple, detektywa - amatora.

Obie te postaci są niezwykle charakterystyczne, ciekawe, nietuzinkowe!
Książki autorki czytywałam już jako nastolatka, mnóstwo tytułów przewinęło się przez moje ręce, wszystkie niezmiennie mnie zachwycały, kilka książek mam w swojej bibliotece, szczególnym sentymentem darzę "Morderstwo w Orient Ekspresie" i "Zwierciadło pęka w odłamków stos". Ostatnio "zaniedbuję" moją ulubioną pisarkę powieści kryminalnych, ale postaram się w najbliższym czasie powrócić i zrecenzować wszystko, co wpadnie mi w ręce Agaty Christie. Dla mnie to mistrzyni tego gatunku! Nigdy nie mogę dobrze wytypować mordercy, dopiero, gdy zagadka zostaje rozwiązana myślę, że to było przecież takie proste! Zawsze trzeba jednak wnikliwie obserwować bohaterów, ich charakter, postępowanie, szukać motywu ich działania...
"Zło czai się wszędzie" to tytuł, w którym występuje uroczy pan z wąsikiem, Herkules Poirot. Niby ma wypoczywać, odpocząć w miejscu niebywale spokojnym, absurdem byłoby szukać tu ofiary i mordercy, lecz nasz bohater nie musi nigdy tego robić, takie historie zawsze odnajdują jego, gdziekolwiek by był, cokolwiek by robił! Mamy tu Wyspę Przemytników, światowej sławy detektywa oczywiście, panią Gardener, jej męża, pannę Brewster, majora Barry, pastora Lane, pani Redfern i naturalnie jeszcze inne osoby. Toczy się rozmowa na temat tego, czy Wyspa Przemytników mogłaby być dobrym miejscem do zbrodni. Detektyw przekonuje pannę Brewster, że zawsze należy pamiętać o "naturze ludzkiej"! I jak zwykle Poirot ma rację, nie będzie się w tym miejscu nudził ani on, ani tym bardziej my, czytelnicy!
Polecam jak najbardziej!
Za książkę "Zło, czai się wszędzie" dziękuję bardzo Wydawnictwu Dolnośląskiemu, wchodzącemu w skład Grupy Wydawniczej Publicat.


12 komentarzy:

  1. Fajna intryga. Naprawdę dobra książka. Może nie najlepsza z Agaty i Herkulesa ale naprawdę zacna!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wiesz, sięgnęłam po ten tytuł, bo go po prostu nie znałam, a bardzo lubię książki Agaty Christie

      Usuń
  2. Uwielbiam Agathę. Musiałabym sobie przypomnieć jej książki, bo dawno już żadnej nie czytałam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. właśnie ja też ostatnio nic nie czytałam Królowe Kryminału!

      Usuń
  3. Nie znam tej pozycji, ale chętnie sięgnę, tym bardziej, że inne pozycje Christie mnie zachwyciły. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. pozdrawiam i cieszę się, że poznałąm inne miłośniczki Agaty!

      Usuń
  4. Bardzo lubię autorkę, więc chętnie sięgnę i po tę książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam Agathę! Ta książka już czeka u mnie w kolejce ;)
    Świetna recenzja ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hihi... nic nie zdradziłam Anitko, to nie wiem, czy taka świetna...

      Usuń
  6. Już zawsze mam ją wziąć z biblioteki i coś mnie powstrzymuje, ale chyba w końcu się skuszę ;)

    OdpowiedzUsuń