poniedziałek, 11 lutego 2013

Pan Samochodzik i Templariusze Zbigniew Nienacki



Kto z nas nie pamięta Pana Samochodzika? Któż nie darzy go głębokim uczuciem, sentymentem, jak ja? Postanowiłam przypomnieć sobie to, o czym czytałam będąc dzieckiem, co powodowało wypieki na mojej twarzy. Uwielbiałam wraz z panem Tomaszem odkrywać zagadki, łapać złoczyńców. Jakież to było pasjonujące, ciekawe, niezwykłe!

Jestem pewna, że mimo upływu lat ta seria nie straciła na autentyczności, na pewno wielu młodych ludzi z chęcią poznałoby niesamowite przygody pracownika muzeum, mógłby on spokojnie konkurować z grami komputerowymi i telewizją, a z przeczytania książki  byłby większy pożytek niż z wpatrywania się w ekran.
Spróbujcie nieśmiało, bez nacisku podsunąć Pana Samochodzika swoim dzieciom, naprawdę warto!!!


Mamy tu dosyć niezwykły jak na owe czasy środek lokomocji, jak też tytułowego Pana Samochodzika, który tym razem próbuje odnaleźć skarb templariuszy. Szykuje się do wyprawy od miesiąca, nie chce niestety wziąć ze sobą chłopców, którzy dzięki niemu podciągnęli się w nauce, zainteresowali historią. Boi się o nich, uważa, że to może być zbyt niebezpieczne, ale żaden z harcerzy nie zamierza rezygnować. Ani Tell, ani Wiewiórka, ani Sokole Oko. Każdy z nich chce uczestniczyć w szukaniu skarbu, który znajduje się najprawdopodobniej w zamku krzyżackim na terenie Polski. Ślad prowadzi do nauczyciela mieszkającego w powiecie Sejny nad jeziorem Miłkokuk.

"TAM SKARB TWÓJ, GDZIE SERCE TWOJE" - jeżeli zrozumiemy znaczenie tego cytatu odnajdziemy skarb! A zatem, do dzieła moi drodzy! Ku przygodzie!

W tej chwili, ponieważ są jeszcze ferie (u nas już nie ma akurat) Wydawnictwo SIEDMIORÓG KLIK>   przygotowało promocję do 28 lutego, 15 % rabatu! Myślę, że to dobry pomysł, a Wy, jak się zapatrujecie w tym temacie?

12 komentarzy:

  1. jak byłam młodsza zaczytywałam się w książkach i Panu Samochodziku :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mam nadzieję, że e-mail dotarł :) pozdrawiam

      Usuń
    2. dotarł, dziękuję Ci bardzo, jakbyś była w pobliżu, bym Cię wyściskała!

      Usuń
  2. Uwielbiałam Pana Samochodzika! Na pewno podsunę te książki mojej córce, gdy będzie starsza. :)

    Już patrzę na promocję. :)

    Pozdrowienia! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja swojej już podsunęłam, ale ma 11 lat

      Usuń
    2. Moja ma 4,5 roku, więc muszę troszkę poczekać. ;)

      Usuń
    3. masz rację, jeszcze za wcześnie...

      Usuń
  3. Pan Samochodzik i Templariusze były moją ulubioną częścią:) Może czas odświeżyć znajomość z Panem Tomaszem..:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja także z tego co pamiętam ten tytuł polubiłam chyba szczególnie

      Usuń
  4. Odpowiedzi
    1. ja też dlatego chętnie wróciłam do tego tytułu, mam duży sentyment do Pana Samochodzika

      Usuń