wtorek, 19 lutego 2013

Sklepik z niespodzianką. Adela Katarzyna Michalak

Ta seria podoba mi się chyba tak samo jak seria owocowa i poczekajkowa. Tutaj jest styl Katarzyny Michalak, za jakim przepadam, ten język, wrażliwość, autentyczność, niesamowita wyobraźnia, a może umiejętność obserwacji i słuchania ludzi? Nie wiem, jednego jestem pewna, że taką pisarkę lubię i cenię.
K. Michalak ma dwoje dzieci, dwóch chłopców, dorastającego i  malutkiego, uwielbia otoczenie przyrody i swoich bohaterów, których tworzy z niezwykłą pasją.

"Sklepik z niespodzianką. Adela." to drugi tom serii, obecnie jest już w sprzedaży część trzecia, o Lidce, moim zdaniem najbardziej interesująca, czekam na nią z niecierpliwością. W historii o Adeli mamy do czynienia z tymi samymi bohaterami, co w pierwszym tomie, jest Bogusia, jej ukochany, jego syn i ... jego żona! Jest też Lidka, której życie jest pełne trudnych sytuacji, Konstancja, Stasia i wreszcie Adela, której opowieść niesamowicie wciąga, zaskakuje, wzrusza i miejscami powoduje uczucie żalu, buntu, sprzeciwu! Mamy także wielu innych mieszkańców Pogodnej, które to miasteczko znajduje się między Koszalinem a Kołobrzegiem. Po raz kolejny przekonujemy się, że życie ma wiele różnych barw, odcieni, są i kolory wesołe, żywe, lecz także smutne, przygnębiające. Nigdy nie możemy zaplanować tego, co się wydarzy, bo los może nas rzucić na zupełnie inne wody, my oczekiwać będziemy spokoju, sielanki, a otrzymamy tornado uczuć i chmury burzowe. Tu wszystko jest możliwe i wszystko się może zdarzyć, najważniejsze jednak jest to, że siła przyjaźni jest w  stanie pokonać wszelkie przeciwności. Zazdroszczę kobietom z Pogodnej tego, co je łączy.
Za możliwość zapoznania się z Adelką dziękuję z całego serca cudownej Agnieszce B.!!!

14 komentarzy:

  1. Widzę,że my podobne odczucia! Może do tej pory Kasia Michalak uważała się zaszufladkowana jednak zgodzę sie z Tobą Aniu,że najbardziej podoba mi sie w takiej odslodzie, ktora spotykalysmy w pięknych seriach o milosci, przyjaźni i marzeniach.

    OdpowiedzUsuń
  2. O Kasi Michalak słyszałam, na półce czeka seria owocowa prawie cała, więc czas sie przekonać, czym się tysiące ludzi zachwyca ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja mam calutką serię owocową, ale najlepszy z tej serii jest ostatni "Wiśniowy..."

      Usuń
  3. Seria jest świetna, a losy bohaterów absorbujące. Wczoraj skończyłam Lidzie i jak zwykle lekturze towarzyszyło gro emocji :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Na razie mam pierwsza za sobą, ale ogólnie to bardzo lubie twórczość pani Kasi i mam nadzieję, że kiedyś wszystkie jej książki zagoszczą w moim domku!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja ogólnie również lubię twórczość Kejt M, jest jeden wyjątek, ale on potwierdza tylko regułę, pozdrawiam

      Usuń
  5. Tej serii jeszcze w ogóle nie znam, może kiedyś to się zmieni. Póki co straciłam głowę dla kociaka z okładki ;-) No i chyba powinnam wreszcie zabrać się za Dworek... ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dworek jest najlepszy z całej serii owocowej, polecam

      Usuń
  6. Muszę w końcu dorwać tą serię. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Widzę, że nadrabiasz zaległości ze Sklepikiem :) Czyli co? Teraz czekamy na "Lidkę"? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. na Lidkę czekam najbardziej, w tym tygodniu mam ją dostać...

      Usuń