czwartek, 28 lutego 2013

Niewidzialni Stef Penney




Stef Penney urodziła się i wychowała w Edynburgu, ukończyła filozofię i teologię, następnie rozpoczęła studia filmowe, napisała po ich ukończeniu dwa scenariusze filmowe. To druga jej powieść, pierwsza nosi tytuł "Czułość wilków" i na sto procent teraz jej poszukam, po zapoznaniu się z tym tytułem.

"Niewidzialni" to opowieść niesamowita! Mamy tu zatrzęsienie wątków, wyrazistych bohaterów i  mnóstwo bardzo mrocznych tajemnic. Nie czytałam nigdy książki o Cyganach, ta jest pierwsza, myślę, że warto było sięgnąć po coś, czego na co dzień ludzie nie znają, z czym nie potrafią się utożsamić, ponieważ nie mogliby na przykład przemieszczać się, tak jak Romowie, wolą prowadzić osiadły tryb życia. Nie umiałabym   i ja tak żyć, z miejsca na miejsce się przenosić, nie mieć prywatności i wygód, bo przyczepa do miejsc komfortowych nie należy. Warto zburzyć natomiast wszelkie stereotypy związane z Cyganami, bo wcale nie są prawdziwe, a im więcej o czymś wiemy, tym bardziej się do tego możemy przekonać, zrozumieć to.
Bardzo podoba mi się styl autorki,  jej pomysłowość, ciekawie rozwiązane poszczególne elementy akcji, nie sposób przewidzieć kolejnego kroku, czy rozwikłać zagadkę, jaką ukrywają członkowie klanu. Powodem ich wszelkich nieszczęść i chorób zdaje się być przekleństwo, jakieś fatum, klątwa wisząca nad nimi wszystkimi. Tylko czy aby na pewno tak jest?

Poznajemy tu detektywa o imieniu Ray, który próbuje odnaleźć zaginioną przed wieloma laty Rose, nikt nie wie, gdzie przebywa i z jakiego powodu opuściła męża i maleńkiego synka. Sama zastanawiałam się, co mogło spowodować porzucenie dziecka przez matkę, strasznie mnie to intrygowało i ciekawiło... Niestety możecie zapomnieć o tym, że cokolwiek więcej ujawnię z treści, po prostu nie mogę Wam tego zrobić, wybaczcie! Jeszcze mi podziękujecie! Książka jest po prostu rewelacyjna, pół nocy nie spałam, by ją skończyć, by rozwikłać zagadkę, a  i tak prawda okazała się zupełnie inna niż myślałam. Takiej lektury nie możecie odpuścić, przejść obok niej obojętnie, bo wyróżnia się świetną konstrukcją, prawdziwie realnymi bohaterami, krok po kroku dowiadujemy się, co miało miejsce, a co było fikcją. Polecam!

Za "Niewidzialnych" dziękuję bardzo Wydawnictwu Sonia Draga.


9 komentarzy:

  1. Też nigdy nie czytałam książki o Cyganach, ale bardzo jestem ciekawa ich trybu życia, dlatego chętnie poznam "Niewidzialnych".

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. polecam, to świetna pozycja!

      Usuń
    2. Ja tak samo, jak Cyrysia. Ciekawa jestem ;)

      Usuń
    3. sama nie mogłam się doczekać, o co w tym wszystkim będzie chodziło...

      Usuń
  2. O, o, o, ja to chyba muszą ją przeczytać, bo coś mi się wydaje, że na niej się nie zawiodę. No i podoba mi się imię Rose, ahh.

    OdpowiedzUsuń
  3. Hi my friend! I wish to say that this article is amazing, nice written and include


    approximately all vital infos. I’d like to see more posts
    like this.
    Here is my weblog ... http://a935l.bbs.mythem.es/hobbezakkerige/geredresseerden/impulsai/osmund

    OdpowiedzUsuń
  4. I don’t even know how I ended up here, but I thought
    this post was good. I do not know who you are

    but certainly you are going to a famous blogger if you are not already ;)
    Cheers!

    Also visit my site :: undertheclassifieds.com

    OdpowiedzUsuń
  5. You need to take part in a contest for top-of-the-line blogs on the
    web. I will

    suggest this web site!

    My page fpaforex.com

    OdpowiedzUsuń