wtorek, 29 lipca 2014

Podwodne miasto Skrzynia piratów Liliana Fabisińska



Liliana Fabisińska tworzy książki dla dzieci i młodzieży, sztuki teatralne. Pracę dziennikarską rozpoczęła w czasopiśmie "Na przełaj", pracowała też jako redaktor naczelna "Filipinki". Miałam przyjemność czytać dwie opowieści autorki, ich recenzje są tutaj: http://asymaka.blogspot.com/2014/03/klinika-pod-boliapka-maksio-ma-kopoty.html i tu: http://asymaka.blogspot.com/2014/03/klinika-pod-boliapka-pierrota-bola.html.

Książkę postanowiłam przeczytać ze względu na mojego siedmioletniego syna, ale o wiele bardziej przypadła do gustu mojej dwunastolatce. Kamil oczywiście słuchał, ale jednak Gosię fabuła wciągnęła o wiele bardziej.
Serię Podwodnego miasta rozpoczyna tytuł "Skrzynia piratów", i to głównie dla tych piratów sięgnęłam po tę publikację. Staram się wybierać mojemu synkowi ciekawe lektury, bo on jeszcze jakiś czas temu wolałby siedzieć przed komputerem, niż miło spędzać czas z książką. Zaraziłam go miłością do słowa pisanego i ostatnio coraz częściej chodzi do biblioteki, wypożycza coraz to nowe powieści. Najważniejsze, by książka była atrakcyjna, o tematyce, która może dziecko zainteresować.
Skrzynia piratów to opowieść o przygodach dwójki rodzeństwa. Ich życie ulega diametralnej zmianie. Tata Róży i Benka postanowił bowiem przenieść się na Hel, co dla dzieci mieszkających w Warszawie nie może być ciekawą zamianą. Szczególnie, gdy okolica zdaje się być nudna, mają żyć w lesie, z dala od cywilizacji, bez dostępu do internetu! Początkowo myślą nawet, że nowe lokum pozbawione jest prądu i że czas się tu zatrzymał. Ich zafascynowany Żeromskim ojciec zdaje się być osobą mało zorganizowaną i żyjącą we własnym świecie. Na szczęście do pomocy przy dzieciach, nie takich znowu małych i niesamodzielnych, zostaje zatrudniony dziadek naszego rodzeństwa. Co może spotkać naszych bohaterów w tym spokojnym zdawałoby się miejscu? Czy sztorm, który odetnie półwysep będzie ich największym problemem, czy może jednak sen z powiek będzie im spędzać o wiele poważniejsza sprawa?
Pełna zagadek, tajemnic, zabawna i niezwykle pasjonująca to lektura, którą polecam gorąco, szczególnie na te upalne, wakacyjne dni wszystkim miłośnikom ciekawych przygód. Chcecie poznać osobę noszącą dziwne i rzadko spotykane imię Damroka? Zapraszam zatem do "Skrzyni piratów". Na pewno się nie zawiedziecie!


4 komentarze:

  1. Tej autorki czytałam powieść dla kobiet "Z jednej gliny", ale i ta pozycja mnie nęci, mimo że nie jestem dzieckiem!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. o... muszę rozejrzeć się w sieci za nią w takim razie :)

      Usuń
    2. już wiem, co to za książka, widziałam okładkę wiele razy w internecie

      Usuń
  2. Recenzja jak zwykle zachęcająca, jednak to chyba nie do końca moje klimaty.

    OdpowiedzUsuń