Agencja artystyczna M-D-M.
W związku z tym, że otrzymałam propozycję zrecenzowania
książki Jacka Wąsowicza zatytułowanej
„100 kijów w mrowisko”
postanowiłam dowiedzieć się czegoś więcej na temat wydawcy owej publikacji. Tym
samym rozejrzałam się po Internecie i trafiłam na stronę: http://www.m-d-m.pl/. Nigdy wcześniej o owej
agencji nie słyszałam, ale trzeba przyznać, że środowisko „show biznesu”
interesuje mnie raczej minimalnie.
Grupa M-D-M powstała w roku 2010, a jej twórcy postanowili
wykorzystać zdobyte w latach wcześniejszych doświadczenie i wspólnie zawojować
rynek związany z szeroko pojętą kulturą. Jak wiadomo, co trzy głowy, to nie
jedna. A od 2012 roku nawet cztery. W skład grupy M-D-M wchodzą: Marek
Dębski - Darek Piwowarski - Michał Jarkiewicz i Antoni Dragan, który dołączył dwa lata temu do
tego zacnego grona.
Współpracowali z wieloma znanymi i popularnymi polskimi agencjami
koncertowymi oraz firmami fonograficznymi. Uczestniczyli w tworzeniu polskich koncertów
i występów takich gwiazd, jak: Michael Jackson, The Rolling Stones, David
Copperfield, Placido Domingo, Roger Waters. Jako menedżerowie bezpośrednio współpracowali z artystami i
grupami takiego formatu, jak: Krystyna Prońko, Ryszard Rynkowski, Alicja
Węgorzewska, Joanna Stefańska-Matraszek, AGRSSIVA 69, Ryszard Sygitowicz, Magda
Piskorczyk, Night Rider Symphony, Alicja Węgorzewska, Wojciech Gąssowski.
Grupa M-D-M zna
środowisko artystyczne, muzyczne doskonale, czuje się w nim niczym „ryba w
wodzie”. Dlatego zajmuje się wszelkimi działaniami związanymi z koncertami, od
ich organizacji po produkcję. Imprezy sportowe, wydawnicze, książkowe,
fonograficzne, prywatne lub zawodowe, kampanie marketingowe, różnego typu
festiwale nie stanowią dla niej żadnego problemu, nie mają przed nią żadnych
tajemnic. Jak zaznaczają na swojej stronie internetowej: „Nasza indywidualna
dotychczasowa działalność to sukcesy w pracy z najlepszymi i dla najlepszych”.
Działalność Grupy nie jest właściwie niczym ograniczona:
wydanie albumu o malarstwie czy fotografii, książki, zorganizowanie
wszystkiego, co tylko sobie można wymarzyć leży w zakresie ich zainteresowań. Z
równą pasją oddają się przygotowaniu od podstaw imprez integracyjnych,
korporacyjnych, oprawą muzyczną prestiżowych wydarzeń artystycznych, spotkań
dyplomatycznych, widowisk, konferencji, recitali. Agencja artystyczna M-D-M może się także
poszczycić współpracą w zakresie fotografii z takimi osobami, jak: Edyta Poźniak, Andrzej Heldwein czy Krzysztof
Szewczyk.
Grupa M-D-M wydała
do tej pory pozycje literackie takich autorów, jak: Bogdan Loebl, Antoni Kopff,
Aleksander Kawalec i Marian T. Kutiak , a także wspomniany przeze mnie na samym
początku Jacek Wąsowicz. Pierwszy z nich, Bogdan Loebl jest autorem zbiorów
opowiadań, tomików poetyckich, jak też wielu powieści. Największą popularność
przyniosło mu jednak tworzenie tekstów do ponad 300 piosenek, które wykonywane
były przez tak niezwykłe osoby i zespoły, jak:
Włodzimierz Nahorny, Blackout, Breakout, Niebiesko-Czarni, Dżem,
Krzysztof Cugowski, Nocna Zmiana Bluesa, Stan Borys, Zdrowa Woda, Grzegorz
Markowski, Stare Dobre Małżeństwo i Magda Piskorczyk.
Niebawem mają zamiar wydać również książkę skierowaną do
młodego czytelnika, piętnaście pełnych humoru i ciepła opowiadań Doroty
Lipińskiej, kryjących się pod tytułem „Duda i wielka przygoda”.
Jacek Wąsowicz i jego
debiutancka książka-zbiór felietonów wydanych pod tytułem „100 kijów w
mrowisko” to ciekawie zapowiadająca się publikacja, której recenzja już
niebawem pojawi się na moim blogu. Egzemplarz
krótkich tekstów Wąsowicza jest do wygrania na fanpage'u mojego bloga właśnie
od dzisiaj! Serdecznie zapraszam: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=637652752972141&set=a.471852652885486.1073741828.459786130758805&type=1.
Czynnie włączają się również w różnego rodzaju akcje i
kampanie społeczne. Przykładem tego jest kampania społeczno-edukacyjna pt. „Masz
prawo wiedzieć, prawie wszystko o prawie autorskim”. To akcja skierowana do
autorów, kompozytorów, wykonawców, która ma na celu uświadomienie im, jakie
mają prawa, pokazanie, że warto znać i stosować przepisy o prawie autorskim.
Przedstawione zostało to wszystko w przystępny sposób, w oparciu o codzienne
sytuacje zaczerpnięte z życia. Projekt ten składa się z trzydziestu
pięciominutowych audycji, które użyczone były bezpłatnie i zostały wyemitowane w latach 2012-13 przez
kilkadziesiąt stacji radiowych.
Kolejnym przykładem zaangażowania Grupy w działania mające szerszy wymiar społeczny
było współorganizowanie w marcu br. „Dni Frankofoni” oraz udział w przygotowaniu
w ramach tych „Dni” 29 marca 2014 roku wyjątkowego koncertu charytatywnego dla
Haiti. Po raz pierwszy w naszym kraju wystąpił
haitański artysta Carlton Rara, który był m.in. inspiracją dla samego Pedro
Almodovara. Wpływy ze sprzedaży „cegiełek” czyli biletów wstępu, w wysokości
pięćdziesięciu złotych, zostały przekazane w całości na budowę przez „Fundację
Polska-Haiti” szkoły w Jacmel, której patronem został Jan Paweł II. Zatem nie
ma wątpliwości, że cel ten jest szczytny i warto było owo przedsięwzięcie
wesprzeć. Agencja artystyczna M-D-M, Centrum Łowicka i Fundacja Polska-Haiti
przygotowały także w ramach Dni Frankofoni
wystawę zatytułowaną „Słońce w zenicie -Malarstwo haitańskie w zbiorach
polskich”. Wernisaż tej wystawy, który odbył się 7 marca zapoczątkował cykl
imprez prezentujących Haiti w malarstwie, muzyce, jak też literaturze. Godne podkreślenia jest także to, że Grupa
M-D-M część dochodu ze sprzedaży albumu pt. „Malarstwo haitańskie w zbiorach
polskich” przeznacza za pośrednictwem
„Fundacji Polska-Haiti” na budowę szkoły w Jacmel. Haiti było kiedyś kolonią
francuską i wolność uzyskało, pokonując ponad dwieście lat temu wojska
napoleońskiej Francji. Tam też zakończyło życie kilka tysięcy polskich
legionistów wysłanych do tłumienia powstania mieszkańców Haiti. Część z nich
przeszła na stronę powstańców i od tego
czasu Haitańczycy darzą Polaków szczególną sympatią i życzliwością. Dlatego tak
ważne jest dzisiaj pokazywanie w Polsce, a nawet można powiedzieć, że
odkrywanie kulturowego bogactwa Haiti. W tym też wymiarze trzeba postrzegać
zaangażowanie się Grupy MDM w organizację Dni Frankofoni i wspomaganie
działalności „Fundacji Polska –Haiti”.
Dni Frankofonii realizowane są między innymi z myślą o
miłośnikach języka francuskiego. Od kilku lat w marcu odbywa się wspólne
świętowanie polegające na dialogu kultur, umacnianiu więzi, poszanowaniu człowieka
i jego praw. Szczególny nacisk kładzie się na dostęp do nauki, bowiem edukacja
jest niebywale ważnym elementem kultury. Zachęca się przez cały miesiąc marzec do
odkrywania bogactw kulturalnych krajów frankońskich, zarówno w formie koncertów,
filmów, wystaw, różnego rodzaju spektakli teatralnych, spotkań z autorami.
Warto poszerzać własne horyzonty, zdobywać wiedzę na tak interesujące tematy,
poruszać te niezwykle istotne kwestie, ale też pomagać innym, tym, którzy tego
potrzebują tak bardzo jak Haiti.
Anna Grzyb
Pani Anno - powyższy wpis mnie zawstydza, gdyż ja sam nie wiedziałem tyle o swoim własnym Wydawcy, co Pani! :-)
OdpowiedzUsuńnajważniejsze, że teraz już Pan wie :))))
UsuńJa czytałam książki Bogdana Loebla tego wydawnictwa i byłam zachwycona :)
OdpowiedzUsuńjeszcze przede mną :)))
Usuń