piątek, 9 maja 2014

Agencja artystyczna M-D-M i konkurs.



Agencja artystyczna M-D-M.

W związku z tym, że otrzymałam propozycję zrecenzowania książki Jacka Wąsowicza zatytułowanej  „100 kijów  w mrowisko” postanowiłam dowiedzieć się czegoś więcej na temat wydawcy owej publikacji. Tym samym rozejrzałam się po Internecie i trafiłam na stronę: http://www.m-d-m.pl/. Nigdy wcześniej o owej agencji nie słyszałam, ale trzeba przyznać, że środowisko „show biznesu” interesuje mnie raczej minimalnie.
Grupa M-D-M powstała w roku 2010, a jej twórcy postanowili wykorzystać zdobyte w latach wcześniejszych doświadczenie i wspólnie zawojować rynek związany z szeroko pojętą kulturą. Jak wiadomo, co trzy głowy, to nie jedna. A od 2012 roku nawet cztery. W skład grupy M-D-M wchodzą: Marek Dębski - Darek Piwowarski - Michał Jarkiewicz i  Antoni Dragan, który dołączył dwa lata temu do tego zacnego grona.
Współpracowali z wieloma znanymi i popularnymi polskimi agencjami koncertowymi oraz firmami fonograficznymi. Uczestniczyli w tworzeniu polskich koncertów i występów takich gwiazd, jak: Michael Jackson, The Rolling Stones, David Copperfield, Placido Domingo, Roger Waters. Jako menedżerowie bezpośrednio współpracowali z artystami i grupami takiego formatu, jak: Krystyna Prońko, Ryszard Rynkowski, Alicja Węgorzewska, Joanna Stefańska-Matraszek, AGRSSIVA 69, Ryszard Sygitowicz, Magda Piskorczyk, Night Rider Symphony, Alicja Węgorzewska, Wojciech Gąssowski.
Grupa M-D-M zna środowisko artystyczne, muzyczne doskonale, czuje się w nim niczym „ryba w wodzie”. Dlatego zajmuje się wszelkimi działaniami związanymi z koncertami, od ich organizacji po produkcję. Imprezy sportowe, wydawnicze, książkowe, fonograficzne, prywatne lub zawodowe, kampanie marketingowe, różnego typu festiwale nie stanowią dla niej żadnego problemu, nie mają przed nią żadnych tajemnic. Jak zaznaczają na swojej stronie internetowej: „Nasza indywidualna dotychczasowa działalność to sukcesy w pracy z najlepszymi i dla najlepszych”.
Działalność Grupy nie jest właściwie niczym ograniczona: wydanie albumu o malarstwie czy fotografii, książki, zorganizowanie wszystkiego, co tylko sobie można wymarzyć leży w zakresie ich zainteresowań. Z równą pasją oddają się przygotowaniu od podstaw imprez integracyjnych, korporacyjnych, oprawą muzyczną prestiżowych wydarzeń artystycznych, spotkań dyplomatycznych, widowisk, konferencji, recitali.  Agencja artystyczna M-D-M może się także poszczycić współpracą w zakresie fotografii z takimi osobami, jak:  Edyta Poźniak, Andrzej Heldwein czy Krzysztof Szewczyk.
Grupa M-D-M wydała do tej pory pozycje literackie takich autorów, jak: Bogdan Loebl, Antoni Kopff, Aleksander Kawalec i Marian T. Kutiak , a także wspomniany przeze mnie na samym początku Jacek Wąsowicz. Pierwszy z nich, Bogdan Loebl jest autorem zbiorów opowiadań, tomików poetyckich, jak też wielu powieści. Największą popularność przyniosło mu jednak tworzenie tekstów do ponad 300 piosenek, które wykonywane były przez tak niezwykłe osoby i zespoły, jak:  Włodzimierz Nahorny, Blackout, Breakout, Niebiesko-Czarni, Dżem, Krzysztof Cugowski, Nocna Zmiana Bluesa, Stan Borys, Zdrowa Woda, Grzegorz Markowski, Stare Dobre Małżeństwo i Magda Piskorczyk.
Niebawem mają zamiar wydać również książkę skierowaną do młodego czytelnika, piętnaście pełnych humoru i ciepła opowiadań Doroty Lipińskiej, kryjących się pod tytułem „Duda i wielka przygoda”.
Jacek Wąsowicz  i jego debiutancka książka-zbiór felietonów wydanych pod tytułem „100 kijów w mrowisko” to ciekawie zapowiadająca się publikacja, której recenzja już niebawem pojawi się na moim blogu. Egzemplarz krótkich tekstów Wąsowicza jest do wygrania na fanpage'u mojego bloga właśnie od dzisiaj! Serdecznie zapraszam: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=637652752972141&set=a.471852652885486.1073741828.459786130758805&type=1

Czynnie włączają się również w różnego rodzaju akcje i kampanie społeczne. Przykładem tego jest kampania społeczno-edukacyjna pt. „Masz prawo wiedzieć, prawie wszystko o prawie autorskim”. To akcja skierowana do autorów, kompozytorów, wykonawców, która ma na celu uświadomienie im, jakie mają prawa, pokazanie, że warto znać i stosować przepisy o prawie autorskim. Przedstawione zostało to wszystko w przystępny sposób, w oparciu o codzienne sytuacje zaczerpnięte z życia. Projekt ten składa się z trzydziestu pięciominutowych audycji, które użyczone były bezpłatnie i  zostały wyemitowane w latach 2012-13 przez kilkadziesiąt stacji radiowych.
Kolejnym przykładem zaangażowania Grupy  w działania mające szerszy wymiar społeczny było współorganizowanie w marcu br. „Dni Frankofoni” oraz udział w przygotowaniu w ramach tych „Dni” 29 marca 2014 roku wyjątkowego koncertu charytatywnego dla Haiti. Po raz pierwszy w naszym kraju wystąpił  haitański artysta Carlton Rara, który był m.in. inspiracją dla samego Pedro Almodovara. Wpływy ze sprzedaży „cegiełek” czyli biletów wstępu, w wysokości pięćdziesięciu złotych, zostały przekazane w całości na budowę przez „Fundację Polska-Haiti” szkoły w Jacmel, której patronem został Jan Paweł II. Zatem nie ma wątpliwości, że cel ten jest szczytny i warto było owo przedsięwzięcie wesprzeć. Agencja artystyczna M-D-M, Centrum Łowicka i Fundacja Polska-Haiti przygotowały także w ramach Dni Frankofoni  wystawę zatytułowaną „Słońce w zenicie -Malarstwo haitańskie w zbiorach polskich”. Wernisaż tej wystawy, który odbył się 7 marca zapoczątkował cykl imprez prezentujących Haiti w malarstwie, muzyce, jak też literaturze.  Godne podkreślenia jest także to, że Grupa M-D-M część dochodu ze sprzedaży albumu pt. „Malarstwo haitańskie w zbiorach polskich” przeznacza  za pośrednictwem „Fundacji Polska-Haiti” na budowę szkoły w Jacmel. Haiti było kiedyś kolonią francuską i wolność uzyskało, pokonując ponad dwieście lat temu wojska napoleońskiej Francji. Tam też zakończyło życie kilka tysięcy polskich legionistów wysłanych do tłumienia powstania mieszkańców Haiti. Część z nich przeszła  na stronę powstańców i od tego czasu Haitańczycy darzą Polaków szczególną sympatią i życzliwością. Dlatego tak ważne jest dzisiaj pokazywanie w Polsce, a nawet można powiedzieć, że odkrywanie kulturowego bogactwa Haiti. W tym też wymiarze trzeba postrzegać zaangażowanie się Grupy MDM w organizację Dni Frankofoni i wspomaganie działalności „Fundacji Polska –Haiti”.
Dni Frankofonii realizowane są między innymi z myślą o miłośnikach języka francuskiego. Od kilku lat w marcu odbywa się wspólne świętowanie polegające na dialogu kultur, umacnianiu więzi, poszanowaniu człowieka i jego praw. Szczególny nacisk kładzie się na dostęp do nauki, bowiem edukacja jest niebywale ważnym elementem kultury. Zachęca się przez cały miesiąc marzec do odkrywania bogactw kulturalnych krajów frankońskich, zarówno w formie koncertów, filmów, wystaw, różnego rodzaju spektakli teatralnych, spotkań z autorami. Warto poszerzać własne horyzonty, zdobywać wiedzę na tak interesujące tematy, poruszać te niezwykle istotne kwestie, ale też pomagać innym, tym, którzy tego potrzebują tak bardzo jak Haiti.

Anna Grzyb

4 komentarze:

  1. Pani Anno - powyższy wpis mnie zawstydza, gdyż ja sam nie wiedziałem tyle o swoim własnym Wydawcy, co Pani! :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. najważniejsze, że teraz już Pan wie :))))

      Usuń
  2. Ja czytałam książki Bogdana Loebla tego wydawnictwa i byłam zachwycona :)

    OdpowiedzUsuń